Pierre-Jules Mene Scultura Cavalli
Sculture
Pierre-Jules_Mene_scultura_opera_cavalli

Pierre Jules Mêne, (1810 -1879), was a French Sculptor and animalière. He is considered the pioneer of animal sculpture in the nineteenth-century.

Mêne produced a number of animal sculptures, mainly of domestic animals including horsescows and bullssheep and goats which were in vogue during the Second Empire. He was one of a school of French animalières which also included Rosa BonheurPierre Louis RouillardAntoine-Louis BaryeAuguste Caïn, and François Pompon.

His work was first shown in London by Ernest Gambart in 1849. Mêne specialized in small bronze figures which explains why none of his works exist as public statuary. His work was a popular success with the bourgeois class and many editions of each sculpture were made, often to decorate an increasing number of private homes of the period. The quality of these works is high, comparable to Barye's. Mêne also seems to have enjoyed a longer period of success and celebrity than his contemporaries. He is considered to have been the lost-wax casting expert of his time, later surpassed only by Auguste Rodin.

Because Mêne was so prolific and because so many editions of his works were made, his work is devalued in the current market, and forgeriesof his works abound.

Pierre-Jules_Mene

                                                                         p._j._Mene_scultore

Pierre Jules Mene , (1810 -1879), era un francese, Scultore e animalière . Egli è considerato il pioniere della scultura animale, nel XIX secolo.

Mene ha prodotto un certo numero di sculture di animali, soprattutto di animali domestici, compresi i cavalli , le mucche e tori , le pecore e le capre che erano in voga durante il Secondo Impero . Era uno di una scuola di francese animalières che comprendeva anche Rosa Bonheur , Pierre Louis Rouillard , Antoine-Louis Barye , Auguste Caïn e François Pompon .

Il suo lavoro è stato mostrato a Londra da Ernest Gambart nel 1849. Mene specializzata in piccoli bronzo figure che spiega perché nessuna delle sue opere esistere come statuaria pubblica. Il suo lavoro è stato un successo popolare con il borghese di classe e molte edizioni di ogni scultura sono state fatte, spesso per decorare un numero crescente di abitazioni private del periodo. La qualità di queste opere è alta, paragonabile a Barye di. Mene sembra anche di aver goduto di un periodo più lungo di successo e la celebrità dei suoi contemporanei. Egli è considerato essere stato il fusione a cera persa esperto del suo tempo, poi superata solo da Auguste Rodin .

Perché Mene era così prolifico e perché così tante edizioni delle sue opere sono state fatte, il suo lavoro è svalutato nel mercato attuale, e falsificazioni delle sue opere abbondano